Friday 23 March 2018

열린 대학 커리큘럼 전략


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Open University의 커리큘럼 디자인.


이것은 Open University의 OULDI-JISC Institutional Story (최종 보고서)의 편집본입니다.


(전체 참조 자료는 전체 보고서를 참조하십시오).


개요.


OULDI-JISC 프로젝트의 목표는 공식 및 비공식 커리큘럼 디자인 실습을 향상시키기 위해 개발 된 다양한 학습 설계 도구, 접근 방법 및 리소스를 구현, 평가 및 수정하는 것이 었습니다. 프로젝트의 규모, 기간 및 영향으로 인해 HE 부문에서 '디자인'이 이론화되고 이해되고 실행되는 방식에있어 4 년 간의 중대한 변화가 있었는지에 중요한 기여를 나타냅니다. 이 프로젝트는 개발에 초점을 맞춘 5 개의 연계 된 작업 영역으로 구성되었습니다.


프로세스 및 워크샵을 통해 디자인 지원 새로운 디자인의 커리큘럼 디자인 표현 학습 환경 공유를위한 온라인 사교 공간 학생 학습 경험을 시각화하기위한 소프트웨어 / 교사는 실제 커뮤니티를 홍보하기위한 환경을 설계합니다.


Open University에서이 프로젝트는 4 명의 단원 또는 교수진 조종사를 통해 전략적 및 교차 교수 수준과 현장에서 모두 참여하고자했습니다. 그러나 영국 외 4 개 대학에서 조종사를 파견하고 교육 실무자의 온라인 글로벌 커뮤니티를 구축하고 자료와 연구를 보급하는 등 대학을 넘어서고 있습니다.


거의 4 년 동안의 여행을 통해이 프로젝트는 탐구되고 학습되고 발전했습니다. 2008 년 9 월에 시작된이 프로젝트는 신기술의 교육적 혜택을 극대화하는 방법과 제도적 환경에서 기울고 교육 과정을 어떻게 구현할 것인가와 같은 내부적 질문에 대한 외부 질문에 맞춰 시작되었습니다. 거의 4 년 후, 디자인의 이해, 시각화, 안내 및 공유에 대한 원래의 핵심 관심사는 그대로 유지되지만, 이들 각각의 해석 방법, 핵심 질문 및 관련 도구 및 접근 방법에 대한 점진적인 발전이있었습니다 같이 보일거야. 이 최종 보고서는 프로젝트의 최종 평가 보고서와 함께 읽어야하며 프로젝트가 달성 한 방법과 방법에 대한 개요를 제시합니다.


제목 업적.


이 프로젝트는 :


교과 과정 디자인의 프로세스, 실습 ​​및 인식을 변화 시키거나 개선하는 데 성공할 수 있다는 것을 보여 주었지만, 이를 위해서는 함께 작용하는 요소의 조합이 필요합니다. 효과적인 디자인 도구 선택. 잘 구성된 제도적 및 비공식적 인 설계 프로세스; 협력을위한 적절한 기회; 반사적 인 작업과 디자인에서 일하기 위해 매일 매일의 헌신적 인 시간; 긍정적이고 실제적인 경영 승인; 교수법에 대한 긍정적 인 태도와 적절한 암묵적인 지식을 지닌 직원 및 학습 설계에 관한 규율; 팀을 안내하고 조언하는 전문 컨설턴트 역할을 담당합니다. 따라서 학습 설계를 포함시키는 성공은 특정 설계 접근법이나 도구의 내부 품질과이를받는 '제도적 / 전문적 기술'역량에 달려있다.


Cloudworks라는 온라인 도구를 만들면 학습 및 커리큘럼 디자인 작업자가 학습 설계의 아이디어 / 업무 / 경험을보고, 추가하고 주석을 달 수 있습니다 (추가 된 각 객체를 '클라우드'라고 함). 그룹 ( 'cloudscapes')을 작성하고 기고서의 개인 공개 프로필을 작성합니다. 2009 년 3 월과 2011 년 12 월의 도구 출시 사이에는 페이지 뷰가 103 만 회, 방문수가 23 만 회, 클라우드가 4,500 개 추가되었으며 5,500 개의 의견이 게시되었습니다. Cloudworks는 이제 전 세계에서 4,600 명이 넘는 등록 사용자를 자랑하는 강력한 브랜드 이미지를 보유하고 있으며 여러 학습 설계 관련 회의 및 연습 커뮤니티에서 사용합니다.


영국의 6 개 기관에 9 명의 조종사를 파견했습니다. 각 조종사는 학습 설계 도구 및 접근 방법을 제시하고 임베드하려고 노력했습니다. 총 270 명이 넘는 직원이 워크샵에 참석했습니다. 이러한 조종사는 다양한 컨텍스트가 사용에 미치는 영향을 보여 주었으며 특정 대학 프로세스 및 문화와 충분히 관련성을 가지기 위해 도구 및 접근 방법을 부분적으로 다시 버전 화해야 할 수 있음을 보여주었습니다. 이 조종사는 특히 개인이 사용하는 다양한 디자인 접근법이있는 학습 설계의 실제 및 학문 분야에서 특별한 전문 지식을 요구했습니다.


학습 설계 컨텍스트에서보다 유용하게 사용할 수 있도록 사용자 지정 OU에서 생성 된 시각화 소프트웨어. 이 소프트웨어의 이름은 CompendiumLD입니다. 프로젝트 팀은 또한이 기회를 통해 학습 설계가 어떻게 표현 될 수 있는지, 그렇게함으로써 얻을 수있는 이점 및 시각화 기술 사용에 대한 장벽을 탐구했습니다. 많은 이점이 확인되었습니다. 예를 들어, 한 사용자가 '전체적으로'라고 말하면, 이 표현 방법은 더 많은 언어 적 접근 방식에 이점이 있다고 생각합니다. 사용법을 배우는 데 더 많은 시간이 걸리지 만 최종 결과는 더 많습니다. CompendiumLD는 오픈 소스로 2000 회 이상 다운로드되었으며 적어도 두 개의 대학 과정에 포함되었습니다.


프로젝트의 실제 및 연구 측면을 전파하는 데 전적으로 참여했습니다. 프로젝트 팀은 다음과 같은 작업을 수행했습니다 : 20 개가 넘는 회의 논문, 여러 저널 논문 및 한 권의 책에 직접 기여했습니다. 외부 관객에게 40 건의 프리젠 테이션을 전달했습니다. 정기적 인 블로그를 유지했다. 웹 사이트 및 JISC Design Studio에서 제공되는 리소스, 보고서, 도구 및 안내서를 만들었습니다.


자세한 내용은 아래의 혜택 및 수혜자를 참조하십시오.


프로젝트 접근법.


처음부터이 프로젝트는 커리큘럼 디자인 실습을 개발하고 구조적으로 임베디드하기위한 통합 된 접근 방식을 채택하려고했습니다. 이 접근법은 프로젝트 활동 중 4 중주 (이해, 대표, 안내 및 설계 공유)가 일렬로 이루어져야한다고 주장했습니다.


직접 프로젝트 작업에 도움이되는 네 가지 주요 질문은 다음과 같습니다.


학습 설계에 소비 된 시간의 효율성과 효과는 어떤면에서 개선 될 수 있습니까? 우리는 어떻게 실천을 포착하고 표현할 수 있는가? 그리고 특히 혁신적인 실천? 좋은 연습을하고 도구와 교육을 효과적으로 활용하는 학습 활동을 만드는 직원을위한 '비계 (scaffolds)'또는 지원을 어떻게 제공 할 수 있습니까? 품질 설계 프로세스와 '방법론'은 어떻게 생겼습니까?


'학습 설계 방법론'의 개념은 프로젝트에서 필수적 이었지만, 용어에 대한 다양한 해석이 만들어 질 수있었습니다. 한 가지 관점에서, 방법론은 팀이 연구 및 지원 방법론을 이해하고 지원하는 데 사용한 접근 방식을 언급했습니다. 두 번째 관점은 설계 방법론 (개별 디자이너가 설계를 작성하는 데 사용하는 접근 방식)입니다. 그리고 세 번째 견해는 제도적 학습 설계 실천을 재구성하기위한 변화 과정 메커니즘으로서의 방법론에 관한 것이다. 이 세 가지 방식으로 '방법'을 이해하고 단일 정의에 저항함으로써 다양한 문헌과보다 쉽게 ​​연결하고 사용자 요구에 맞춰 자원과 도구를 활용할 수있었습니다.


이 프로젝트는 다섯 가지 주요 작업 가닥으로 구성되어 있습니다. 이 멀티 스트랜드 방식은 하나가 아닌 5 가지 목표 세트를 제공하고 통합 된 접근법의 이점을 실현할 수있게 해줍니다.


Cloudworks.


첫 번째 프로젝트는 Cloudworks라는 온라인 도구를 만드는 데 집중했습니다. 이 도구는 사용자가 학습 및 교수 설계 및 경험에 기여하고 토론 할 수있는 공개 공개 공간을 제공합니다. Cloudworks의 개발이 2008 년 후반에 시작될 때 우수 사례, 사례 연구, 학습 객체 및 OER (Open Educational Resources)의 온라인 저장소가 교사가 분명히 말했듯이 예상만큼 많이 사용되지 않았 음을 분명히 알았습니다. 좋은 실습과 아이디어 공유 및 토론을위한 다른 사람들의 접근 (Beetham and Sharpe, 2007). Cloudworks는 Vygotsky의 초기 연구와 객체 지향 사회주의의 매개물 및 차원을 중재하는 것과 관련하여 Engestrom과 Bouman의 연구를 기반으로 한 이론을 바탕으로 저장소 모델에 대한 다른 접근 방식을 모색했습니다. 이는 온라인 학습 및 교수 설계 공유 도구 (Engeström, 2005; Bouman et al., 2007; Conole & Culver, 2009)에서 예상되는 '구름'개념과 상호 작용 유형을 개발하는 데 유용함이 입증되었습니다. 다른 인기있는 소셜 네트워크 사이트 (Flickr 등)에서 우수 사례를 빌리고 개방 된 디자인과 공개 커뮤니티 만 허용하려는 강한 의도도있었습니다. Cloudworks 개발에 대한 반복적 접근 방식은 일련의 개발 단계에서 채택되었습니다.


디자인 도구.


두 번째 및 세 번째 프로젝트 가닥은 유용한 도구 모음을 모으고 개발하고 6 개의 HE 기관에서이를 시험해 보려고했습니다. OULDI-JISC 프로젝트가 시작되면 OU는 이미 많은 디자인 도구 (리소스, 개체, 개념 프레임, 소프트웨어 또는 웹 사이트를 포함하는 '도구')를 만들거나 수정했습니다. 이들 도구는 함께 프로젝트 팀 및 기타 사용자 기여에 의해 개발되고 보강 된 초기 '툴킷'을 구성합니다. OULDI-JISC 프로젝트에 의해 개발되거나 수정 된 특정 도구에는 다음이 포함됩니다.


몇 년 전에 개발 된 미디어 어드바이저 툴킷에서 영감을 얻은 Activity / Profagogy Profiler 툴은 모듈러 도구 (Archole & amp; Oliver, 1998)에 의해 분류 된 카테고리 / 표제 및 테이블 스타일 레이아웃을 사용했으며, 원래 부분적으로 파생 된 Principles / pedagogy 매트릭스 (Conole, 2008)는 프로젝트 기간 동안 크게 발전하여 Course Features Cards는 커리큘럼 디자인 시각화와 관련된 Information Literacies Card 세트 가이드 및 워크샵 활동을 설정했습니다. 이 연구는 다른 분야에서 수행 한 연구, 특히 학습 지식을 더 잘 보이게하고 다른 사람들과 설계를 공유하기 위해 학습 설계를 사용하는 방법에 관한 정보를 제공합니다.


CompendiumLD.


네 번째 작업은 CompendiumLD의 기술 소프트웨어 개발로 구성되었습니다. 이는 디자이너가 시각적 선형 또는 비선형 방식으로 학습 또는 커리큘럼 디자인을 수행하는 방법에 대한 지속적인 연구를 활용했습니다. 소프트웨어 개발의 초기 단계는 OU에서 개최 된 인터뷰 및 워크샵, 광범위한 학습 설계 문헌 (Koper & Oliver, 2004, Conole & Mulholland, 2007, Beetham, 2007), 교육 디자인 문헌 및 문제 해결과 개념에서 개념 매핑의 사용을 조사한 다른 사람들 (Baylor et al., 2005; Inglis & Bradley, 2005; Gibbons & Brewer, 2005; Novak & Cañas, 2008). 4 가지 반복 단계가 계획되었으며 (각 사용자 테스트 및 피드백을 사용하여 다음에 알려야 함) 2011 년 12 월에 지원 지침이 포함 된 정식 버전이 출시되었습니다.


최종 프로젝트는 Cloudworks, CompendiumLD 및 Cloudworks에서 자급 자족 할 수있는 커뮤니티를 구축하기 위해 설계 및 지원 디자인에 대한 작업을 함께 모색했습니다. Cloudworks에서 그룹을 지원 한 경험은 향후 기술 개발 및 도구에 대한 지원 및 지침 개발에 대한 피드백을 제공하기위한 것입니다.


이러한 작업 범위 외에도, 이 프로젝트는 2008 년 JISC가 제시 한 커리큘럼 디자인의 정의와 일치하는 넓은 JISC 프로그램에 기여하고자했습니다 (이 정의에는 제한이 없음).


'커리큘럼 디자인'은 일반적으로 특정 학습 프로그램 내에서 이루어지는 학습을 정의하는 고급 과정으로 이해되어 특정 단위의 학점이나 자격을 얻게됩니다. 커리큘럼 디자인 프로세스는 코스 / 모듈 설명, 유효성 확인 문서, 안내서 안내서, 코스 핸드 북과 같은 핵심 프로그램 / 모듈 문서를 생성합니다. 이 과정은 자원 배분, 과정 마케팅, 학습자의 최종 결과 및 목적지, 일반적인 학습 및 교수법 및 요구 사항을 고려해야합니다. '무엇을 배울 필요가 있는가?', '필요한 자원은 무엇인가?', '어떻게 평가할 것인가?'등의 질문에 대답 할 수 있습니다. (JISC, 2008)


이 정의에서 '코스'와 '모듈'이라는 용어는 같은 의미로 사용됩니다. 프로젝트가 진행되는 동안 직원과 파트너 및 기관의 정책 문서에 모두 사용되었습니다. 가능한 경우이 보고서는 모듈 또는 모듈이라는 용어를 사용하지만 직원에게 직접 인용 할 때 코스 또는 단원이라는 용어가 나타날 수 있습니다.


다음 섹션에서는 프로젝트의 교육, 학습 설계 및 기술 컨텍스트에 대해 간략하게 설명합니다.


교육적 맥락.


Open University는 영국 최대 규모의 원거리 고등 교육 기관으로, 학생 만족도 상위 5 위 학교에 지속적으로 선정되었습니다. 따라서 대학은 양질의 학습 경험을 창출하고 제공 할 수있는 혁신적인 방법을 끊임없이 찾고 있습니다.


'이 프로젝트에 참여하는 5 개 기관은 영국의 고등 교육에 등록한 다섯 명의 학생 중 한 명을 총괄합니다.'(HESA 데이터를 기반으로 한 계산)


Open University에는 다른 대학에서 경험 한 것보다 더 길고 복잡한 모듈 제작 과정이 있습니다. 이 과정은 일반적으로 2 년에서 4 년 동안 지속되며 수십 명의 직원이 참여하고 있으며 많은 사람들이 학술 콘텐츠 작성, 강의, 프로젝트 관리, 미디어 제작 및 기술 개발에 전문 기술을 보유하고 있습니다. 생산 단계의 모든 모듈을 통과시켜야하는 일련의 '스테이지 게이트'가 있습니다. 각 게이트에서 제지 작업과위원회 승인이 필요합니다. 모듈 팀이 만든 후에는 모듈이 '프레젠테이션'준비가 된 것으로 간주됩니다. 프리젠 테이션을 할 때 모듈의 교육 및 지원은 지역 사무소에서 처리됩니다. 지역 사무소는 학생을 한 그룹 (15 명 정도)으로 배정하고 각 그룹에 준회원 강사를 임명하며 많은 학생 지원 문제를 다룰 예정입니다. 준 강사는 과제물을 표시하고 온라인 및 전화 지원을 제공하며 대개 6 주에서 8 주에 한 번씩 대면 세션을 진행합니다. 학생 출석은 의무 사항이 아니므로 개별 학생의 경험은 반 혼합 경험에서 순전히 원거리 학습 경험까지 다양합니다. 중앙 기반 학생 지원 서비스도 제공됩니다. 모듈은 일반적으로 요구에 따라 일년에 한두 번씩 기성 시험 평가, 검토 및 시상을 담당하는 핵심 프레젠테이션 팀과 함께 제공됩니다.


2008 년이 프로젝트가 시작될 즈음에 OU는 제작 / 발표 모델의 변형이 필요할 수도 있음을 인식하기 시작했습니다. 예를 들어 새로운 교수법 및 학습 혁신 방법을 구현할 수 있으며 학생 수가 적은 모듈 또는 더 많은 온라인 교육을 사용하는 것이 더 효율적으로 이루어질 수 있고, 학생 지원이 향상 될 수 있으며, 모듈이 더 빨리 생산 될 수 있습니다 (예 : 가져온, 랩 어라운드 또는 분리 된 자산 사용). 대학 시스템과 프로세스를 재검토하는 데있어 근본적인 관심은 CBM (Course Business Models) 프로젝트, 커리큘럼 전략 프레임 워크 게시 및 학습 설계에 대한 새로운 접근 방식 개발 및 적용 [ ] 학습 및 교수 전략에서 모든 CAU에 걸쳐 학습 설계 이니셔티브를 확장합니다.


예상대로 네 파트너의 교육 컨텍스트는 서로 및 OU와 상당히 다릅니다. 특정 기관 또는 부서별 상황에 대한 자세한 내용은 각 9 개 파일럿에 대한 최종 보고서에서 확인할 수 있습니다 (아래 참조).


학습 설계 컨텍스트.


OULDI-JISC 프로젝트는 컴퓨터가 자동으로 실행될 수있는 '학습 설계'의 연구 및 개발, 학습을위한 설계 및 디자인 패턴의 증가 배경에 대해 2008 년에 계획되었습니다. Agoshiho et al. 2008 LAMS 컨퍼런스에서 발표 된 논문은 2008 년 말에 디자인 연구원을 배움으로써 개최 된 주요 견해에 대한 유용한 설문 조사를 제공하며, 2008 년 중반에 끝난 JISC가 기획 한 학습 프로그램을위한 설계 작업은 아마도 좋은 것입니다 프로젝트가 시작되기 직전 영국 기관이 진행 한 진행 상황의 지표. OU 내에서보다 지역적으로, 2008 년까지 전략 기금은 이미 연구 및 프로토 타이핑을 포함한 학습 디자인에 대한 예비 작업을 지원했습니다.


최초 프로젝트 계획은 그 당시 문헌에서 현재 제기 된 몇 가지 쟁점을 강조했다. 예를 들면 : 학습 설계가 명백한 잠재력과 새로운 학습 기술의 실제 사용 사이의 갭을 좁히는 데 도움이 될 수 있다는 주장; 학습 설계는 점차 복잡한 교과 과정 설계 문제에 대한보다 민첩하고 신속한 해결책을 제공하고 개방형 교육 자료의 재사용을 증진하려는 야심 찬 계획입니다. 그러나이 프로젝트는 또한 교사의 설계 방식에 대한 경험적 증거를 수집하고, 이론적으로 정보를 바탕으로 디자인을 시각적으로 표현하고, 효과적인 도구와 지원을 통해 디자인을 이끌어 내고, 실무자가 강의 및 강의를 공유하고 전달하는 방법을 탐색하는 데 더 많은 것이 필요하다고 주장했습니다. 학습 계획 및 경험.


초기 Baseline Review는 2009 년 팀에서 조사하고 게시했습니다. 이로 인해 OU의 학습 설계에 대한 통찰력이 향상되었습니다. 고위 관리자, 3 명의 OU 학부 (한 명 이상의 부교수, 커리큘럼 및 수상을위한 코스 사무국 관리자, 모듈 위원장, 프로그램 관리자, 수석 과정 관리자, 코스의 차장)의 이해 관계자와 4 명의 파일럿 팀과의 인터뷰 많은 이해 관계자들이 프로젝트에 첨부 된 중요성과 중요성.


또한 2008-2009 학년도 강사와의 인터뷰를 통해 모듈을 만들 때 고려해야 할 사항과 순서를 다양하게 파악할 수있었습니다. 이로부터 커리큘럼 디자인 도구를 사용하는 순서 나 방법이 하나도 없다는 개념이 생겨났습니다. 이것은 디자인 툴박스와 픽업 앤 믹스 (pick-and-mix) 방식에 대한 호출에서 수집되었습니다. 또한 직원 설문 조사를 통해 학습 설계 (n = 50)와 관련하여 수련생의 태도와 능력의 다양성이 드러났습니다. 계획된 학습 및 교수법의 모든 부분이 어떻게 조화를 이루는지를 이해하는 것이 점점 어려워지고 있다고 생각하는 사람들의 절반 정도는 69 %가 코스의 구조 및 주요 내용 / 구성 요소를 나타내는 명확한 방법이 필요하다고 느꼈습니다.


기술 문맥.


Open University는 Moodle을 기반으로하는 성숙한 VLE 플랫폼을 보유하고 있으며 2009 년에는 VLE (교육 및 학습을위한 VLE 도구를 채택한 약 60 %)를 사용하는 코스의 약 80 %가 사용되었습니다. VLE에는 StudentHome 및 TutorHome 포털을 기반으로하는 견고한 네트워크가 포함되어 있습니다. 이 포털은 학생들을 대학, 교사 및 다른 사람들과 연결하고 온라인 과제 제출 및 반환 시스템을 제공합니다.


대학에는 코스 / 커리큘럼 디자인을 지원하는 여러 시스템이 있습니다. 기본 보고서 검토 : 코스에 대한 데이터를 기록하는 데 사용되는 PLANET (네트워크를 통한 PLAnning) 시스템. CIRCE (고객 및 방문객을위한 기업 및 개인 기록) - 학생 데이터 보유. 및 VLE. 코스 생산 과정에 대한 세부 프로세스 플로 차트 매핑도 검토 중에 수행되었습니다. 이것은 '있는 그대로'의 과정을 보여주는 40 개 이상의 차트로 구성됩니다. 이 연구의 두 가지 간접적 결과는 제도적 시스템이 무대 문 승인 프로세스에 대한 정보를 얻기 위해 여러 소스를 보유하고 있으며 프로세스의 단일 '소유자'가 없다는 사실을 발견했습니다. 프로젝트 팀은 공식적인 '의도 된'설계 과정 (PLANET과 같은 기술 시스템을 기반으로 한 모델)을 제작하여 대학의 프로젝트 및 리소스를위한 중요한 참고 자료를 만들었습니다.


프로젝트가 2008 년에 시작되었을 때, 대학은 이미 Compensium (OU의 Knowledge Media Institute에서 자체 개발 한)이라는 시각화 소프트웨어를 다시 디자인하는 데 중점을 둔 탐색 작업에 자금을 지원했습니다. OULDI 프로젝트 팀이 원본 코드에 액세스했기 때문에이 소프트웨어는 cMap과 같은 다른 개념 매핑 패키지보다 선택되었습니다. 이것은 프로젝트 팀이 학습 설계에 더 적합한 새로운 기능, 템플릿, 내보내기 옵션 및 다이어그램 렌더러로 소프트웨어를 개조 할 수 있음을 의미합니다.


이 프로젝트의 다른 중요한, 예상 된 기술 개발은 사람 지향적 인 것이 아니라 객체 지향적 인 사회적 공간이었습니다. 목표는 '학습 및 교수 아이디어와 경험 교환'을위한 도구를 구축하고이를 통해 자기 구성과 지속 가능성을위한 역량을 구축하는 것이 었습니다. 2008 년에는 만족스러운 오픈 소스 옵션이 없었기 때문에이 도구는 3 단계 및 여러 번의 반복 작업을 통해 사내에서 개발되었습니다. 이 개발의 마지막 단계는 다른 곳의 로컬 시스템에 설치할 수있는 CloudEngine이라는 오픈 소스 버전을 릴리스하는 것이 었습니다.


이점 & amp; 수혜자.


디자인 프로세스.


전략적 영향 : 학습 설계는 특히 신기술 사용 및 온라인 학습과 관련된 새로운 도전 과제 및 복잡성과 관련하여 전략적 의제로 옮겨졌습니다. 2009 년에는 학습 설계에 대한 인식을 높이기위한 프로젝트 및 다른 작업을 통해 대학의 새로운 학습 및 교수 전략, 즉 '학습 설계에 대한 새로운 접근법을 개발하고 적용하는'두 가지 전략 목표를 비롯하여 모든 직원이 전문 지식을 갖게되었습니다 "계속적인 참여로 인해 OULDI 프로젝트는 CBM 프로젝트를 통해 개발되는 모든 새 모듈에 제공되고 사용되는 다섯 가지 커리큘럼 비즈니스 모델 표현 중 두 가지를 기여했습니다. 이 기관과의 OULDI 참여는 교과 과정 디자인에도 반영되어 현재 가장 최근의 교육 기술 사업 계획 연구소, 교육부의 모듈 개발 과정 수정 및 모듈 위원장을위한 새로운 초안 (모듈 개발 리더) 역할.


운영 영향 : 프로젝트의 비즈니스 프로세스에 초점을 맞춘 적시에 일반적으로 잘 관리자에 의해 접수되었습니다. Baseline Review와 생산 과정의 시각적 표현으로 인해 대학에서 제공 한 프로세스 가이드 라인이 개정되었습니다. 또한 커리큘럼 디자인 과정을 개정하기위한 새로운 제도적 사례로도 기여했습니다. 이 새로운 인식에 대한 징후는 제도적인 Stage Gate Process Review의 출시와 IET에서 획득 한 학습 설계 전문 기술이 다른 사람들을 훈련시키는 데 사용되는 것을 볼 수 있습니다.


효율성 절약 : 직원의 피드백 (n = 150 이상)은 스탭이 스스로 학습하도록 요구하는 것보다 직원 참여 / 학습을 증진시키는 데있어 스탭이 워크숍, 특히 랩 어라운드 지원을 고려한 것으로 나타났습니다. OULDI-JISC 프로젝트에서 착수 한 9 명의 조종사는 커리큘럼 디자인이 더 효과적인 팀을 제공하는 데 도움이되는 만병 통치약이라고 생각하고 더 나은 디자인 창의력과 비판적 사고력을 제공하는 동시에 효율성을 높이는 데 도움이되는 반면 더 나은 설계 과정과 학생을 제공 할 수 있음을 보여줍니다 경험! 직원 시간 (또는 리소스)을 절약하는 것은 확실히 중요한 변수이지만 디자인 효율성은 품질 (측정 가능한 수준의 설계 프로세스 및 제품 가치), 디자이너 효율성 (설계자가 얼마나 능숙한 지) 및 효율성 학습자에게 적합한 코스와 함께). 설계 단계가 오래 걸리므로 효율성이 떨어지고 반대로 디자인이보다 신속하게 생성 되어야만 더 효율적으로 생산 될 수 있다는 가정에 넘어서야합니다.


시스템 통합 : 커리큘럼 디자인 및 관련 도구와 접근 방식을 통해 학술 콘텐츠 제작자 이외의 다른 전문가가 코스 제작에 대한 잠재적 인 기여도를 효과적으로 파악할 수 있습니다. OULDI-JISC 프로젝트는 OU 라이브러리 및 미디어 제작 부서가 새로운 CBM 요구 사항에 맞게 서비스를 조정하는 데 도움이되었습니다.


문화적 영향 : 문화적 변화는 언어, 행동 및 지각 된 가치의 변화로 입증 될 수 있습니다. 그러나 특정 요원 (즉, 이 프로젝트)의 상당 부분이 설명하기가 어렵더라도 그렇게 할 수 있습니다. 2010 년 중반까지 (프로젝트 도중) 설문 조사에 참여한 학업 직원의 절반 정도가 '학습 설계'(n = 100)라는 용어를 사용했으며, 학습 / 커리큘럼 디자인이 전략 문서에서 더 큰 역할을 담당하는 것과 마찬가지로 위 참조), 대학의 일상 대화에서 더 많이 사용되고 있습니다. '학습 설계'에 대한 몇 가지 해석이나 정의가 사용되고 있으며, 중앙 집중식 배포에 어려움을 겪을 수 있지만, 이 이질성은 개념이 대학의 많은 사람들에 의해 (그리고 아마도 논쟁의 대상으로) 채택되고 있음을 나타냅니다.


하향식과 상향식의 연계 :이 프로젝트는 상향식 및 상향식 방식을 변경하는 데 많은 이점이있을 수 있다는 사실을 발견했습니다. 바텀 - 업 (Bottom-up) 활동은 혁신을 신속하게 개발하고 좋은 사용 사례를 제공 할 수 있지만 전략적 하향식 접근 방식은 이러한 관행을 조직 전체에 걸쳐 측면으로 확산시킬 수 있습니다. 예를 들어, 전략적지지없이, 교육 기술 연구소가 각 교수진에게 교육 과정 비즈니스 모델 / 학습 설계 (CBM / LD) 대표를 지명했거나 해당 자원이 실제 CBM / LD 도구 상자를 개발했음을 알았을 가능성은 거의 없습니다. 모든 새로운 모듈 팀. 그러한 하향식 접근 방식이이 롤아웃의 품질을 모니터링하고 평가하는지, 그리고 어떻게 볼 수 있는가하는 것은시기 상조입니다.


기관 및 학부 간 차이 : 9 명의 조종사가 프로젝트를 통해 다른 학문 기관, 학부 및 기타 대학 단위 및 다른 대학교 간의 설계 관행 및 프로세스 차이를 탐구 할 수있었습니다. 3 장에서는 이들 중 일부를보다 자세히 고찰한다.


커뮤니티 및 Cloudworks 디자인.


지속 가능한 온라인 커뮤니티 창출 : 클라우드 웍스와 커뮤니티 개발 프로젝트는 명시된 모든 프로젝트 결과물을 달성했습니다. 예를 들어, 2011 년 12 월까지 4,500 가지가 넘는 구름이 추가되었습니다 (목표 4,000 건 초과). 몇 가지 연습 커뮤니티, 회의와 관련된 일부는 Cloudworks를 사용합니다. 프로젝트가 끝나면 도구는 OU에서 계속 지원할 것입니다. Cloudworks는 2011 년 6 개월 동안 프로젝트 팀 기여도가 모든 추가 된 콘텐츠의 단 5 %를 차지했지만 월별 변동 사항이 많을 때마다 월별 소식 및 방문수를 합계했기 때문에 Cloudworks는 '임계 질량'을 달성했다고 말할 수 있습니다 , 대체로 안정적이었다.


커뮤니티가 '커뮤니티 공간'을 어떻게 사용하는지에 대한 효과적인 재판 : 클라우드 웍스는 컨퍼런스 및 워크샵 토론 및 자원의 공개 공유, 프로젝트 작업이나 개인적인 견해에 대한 가시성을 높이고 홍보한다. 교수 및 학습 과목에 대한 짧은 '플래시'토론의 장이되었습니다. 그러나 Cloudworks에서 콘텐츠를 읽는 데 관심이있는 커뮤니티 인 경우 대부분의 학습 및 교육 전문가는 실제로 학습 설계를 교환하고 기고하기에 충분한 준비 및 / 또는 인센티브를받지 못했습니다. 소셜 미디어 전문가들이 그룹, 개인에게 제공해야하는 기능, 판촉 활동 및 무료 지원 등을 포함하여 거의 3 년에 걸친 지속적인 노력에도 불구하고 기여 수준은 다른 온라인 커뮤니티에보고 된 수준과 유사합니다 (5-8 % 등록 된 모든 사용자 중 첫 며칠 동안 참여하지 못함). Cloudworks의 사회적 상호 작용에 대한 연구는 정체성과 위치에 대한 다양한 사회 이론이 관찰 된 활동을 해석하는 데 얼마나 도움이되는지를 강조했습니다.


미래 프로젝트를위한 벤치 마크 : Cloudworks는 온라인 사회 공동체 공간을위한 수용된 우수 사례와 일치하는 도구를 제공하고자했습니다. 따라서 온라인 교육 및 학습 커뮤니티를 구축하려는 향후 프로젝트는 Cloudworks 프로젝트에서 중요한 교훈을 얻을 수 있으며 관련성이있는 경우 사용자 행동이 다음과 같은 프로젝트에서 목격 한 규범과 다른 점 (또는 유사 할 것으로 예상)을 명확히하려는 목표를 세워야합니다. 이. 이것은 기계적으로, 심리학 적으로 그리고 사회 학적으로 프로젝트가 시련을 겪은 기존의 모델과 어떻게 다른지를 요구할 수 있습니다.


직접 대면하는 사회적 상호 작용 : 시험 기관의 워크샵에서 얻은 분명한 메시지는 직원들이 동료 디자이너 또는 동료와 얼굴을 보며 대화 할 수있는 기회를 정말로 중요하게 생각한다는 것입니다. 디자인에 대한 '시간을 할애 할 수있는 기회'가 환영 받고 상당한 이익으로 여겨졌다.


디자인 관행.


실습에 미치는 영향 : 학습 설계의 도구, 접근 방식 및 리소스를 사용하여 학습하면서 직원은 새로운 개념 프레임, 교육의 깊이있는 이해 및 풍부한 의도와 의도를 표현하는 풍부한 언어를 습득합니다. This shift from design practices being implicit to explicit – from in Giddens’ terms practical consciousness (‘We do it this way’) to discursive consciousness (‘I am doing this because’) – enables staff to develop a greater reflexive relationship with their designs. This is important to the practice of design; indeed, others believe design can be viewed as a mutual learning process among designers or a reflective conversation between designers and the designs they create.


Effectiveness of tools and approaches : a range of learning design tools have been trialled across the project’s nine pilots and additional events. This has helped identify the value offered by each type of tool:


One-page visualisations of the module (the Module Map): this tool is often one of the first curriculum design tools that staff encounter and, partly due to the straightforward layout (a more familiar box or table layout), can help engage in the process of beginning to think about and do design better. As with other representations, the more skilled the designer (or those guiding them) the more effective the tool will be. Mapping of the student experience: one form of visual diagrammatic map, also termed ’Swimlane’ or CompendiumLD Map, is based on more abstract techniques of concept and relationship mapping, but can really help to map-out and unwrap the components and relationships between course elements. A variant of this are concept maps of a more limited number of categories (such as outcome-activity diagrams). The project has found around half of practitioners are comfortable with this form of diagramming, or at least happy to engage with it. However, few seemed to exploit multi-level nested map functionality or include links from external web pages or files such as Word document. Those who resist these visual forms of mapping either feel they are ‘not visual people’ or ‘don’t have’, or ‘don’t have the time to learn’, the relevant skills. The former is harder to address because it seems rooted in a belief that there is some potentially insurmountable physiological barrier beyond the individual’s control. These reasons are still seen as culturally acceptable unlike in other design fields where sophisticated visualisation skills are considered essential. Profiling pedagogy (the Pedagogy Profiler): this representation uses the familiar visual formats of a table and bar graph. Many staff have either struggled with how each category should be defined and with the more unfamiliar activity of having to attach a numerical figure to student activity. It becomes easier once the staff understand this is a tool to help them better understand and challenge their conceptions of what, in terms of pedagogic balance, the module actually looks like.


Resisting change : in order to avoid adopting or engaging with new learning design practices individuals, groups or even institutions can seek to mobilise a ‘discourse of resistance’. This can include reference to lack of staff time and cost, lack of evidence and testing of the tools and techniques, lack of tool/approach theoretical underpinnings, and demands for teacher autonomy. It can be difficult to distinguish between ‘legitimate’ and diversionary reasons (which are often inadvertently institutionally or culturally legitimated).


Design Software and Visualisation.


A tool for ‘skilled’ staff : the pilots show that many staff feel they do not have the sufficient visual language or skills to create or effectively using concept-style curriculum design diagrams. Also, whilst guidance can be provided, these skills require a degree of ‘deep’ learning. There are examples of staff with this more developed skill in visualisation embracing CompendiumLD in the personal narratives produced from the pilots. Furthermore, CompendiumLD has been downloaded over 2,000 times (including over 100 from the OU) and some support resources have been accessed over 4,000 times. This makes it difficult explain cases where CompendiumLD hasn’t been used: is this lack of user skill, a usability issue or how it is presented?


Benefits to visualisation : the project has found that visualising learning designs can help in:


• Making the structure and relationships explicit.


• Supporting reflection on the learning design and in particular the student experience.


• Testing how achievablend practical the design is.


• A diagnostic tool for the evaluation and annotation of a design.


• Collaboration and communication of ideas.


• Organising thoughts, including mind‐mapping and brainstorming.


• Sharing the visual design or ‘learning plan’ with students.


• Supporting the teaching of the course: A tool for lecturers or associate lecturers.


• Supporting changes in practice.


• Expressing information, concepts or relationships in the form that is most easily absorbed and retained (e. g. the shape of a graph)


• Capturing the process of design in addition to the final output (forming a record of discussion and development)


New Conceptual Frame : a new, expanded framework for laying out learning designs in a sequence/swim-lane format has been developed for CompendiumLD. This extends the three categories used in previous representations (activity, tools and resources) and adds learning output, learning outcomes, teacher intent, support role, and what is to be learnt. This conceptual frame supported by CompendiumLD can be a powerful change agent and can change how been think about or imagine a design even if they do not go on to regularly use the software. For example, cases of people using other concept mapping software or even just paper to sketch a ‘CompendiumLD-style’ diagram have been observed. To support this sketching, packs of ‘post-its’ based on the CompendiumLD icons have been created so teams can create a ‘physical’ design before transferring it to CompendiumLD which features the same icon sets. The icons themselves are also downloadable. CompendiumLD allows users to decide on their own method of representation and, whilst usually demonstrated using a learning design sequence, some find this a barrier and prefer to show the learning as a cyclical and iterative process.


Development barriers: usability testing revealed several issues with the original Compendium software, especially in respect to how easily it could be customised to learning and teaching audience. Development by the project team has addressed some of these with all development based on original user suggestions. The project has found interest in some features (such as an automatic running total of planned activity timing) yet less appetite for others (such as the context sensitive help).


S ector-wide Benefits.


Project Website and Blog: the project website features information about the project, the design tools and support, the workshops and publications. It also includes a project blog which has been regularly updated with news and project progress. 23 Where relevant the project team have deposited information and resources on the JISC Design Studio.


New professional networks: Cloudworks, with over 4,000 registered users (over 90% of whom are not based at the OU), has become a valuable platform for sharing of teaching and learning design experiences. In addition, the project itself has also added much useful content including the OULDI ‘toolbox’ cloudscape. The publication list below demonstrates the team have also learnt much about the enablers and barriers to online social spaces for sharing.


Workshops and resources for practitioners : in addition to the core resources that the OULDI-JISC project has produced (such as the Module Map and Pedagogy Profiler), it has created over a dozen guides to support design practices. These include guides for workshop activities, using Cloudworks and CompendiumLD, and about learning design more generally. The team have also delivered presentations at various events such as the JISC Elluminate Wednesday series, JISC Experts Meetings and the OU Computer Assisted Learning Research Group conference.


Visual design tool: there have been over 1,000 downloads of CompendiumLD by non-OU staff. This indicates broader sector wide exposure and it would appear that CompendiumLD is being included in teaching materials about Learning Design at the University of Geneva.


Sharing research: The project has contributed papers to a range of conferences (see the Final Report for full details).


Successes & Lessons Learned.


Summary of Success in delivering Project Objectives.


All nine of the project objectives have been achieved. A summary of how the project has successfully accomplished each presented in the table.


The project has published final reports for all nine project pilots and one each for the Cloudwork, CompendiumLD and baseline work. Evidence and analysis from these twelve individual reports is pulled together and synthesised in the final Project Evaluation Report:


Lessons to share.


There have been five inter-linked strands of work to the OULDI-JISC project and, when considered together, a number of important themes and observation are discernable. Eleven that the project team would highlight are:


It is possible to achieve success in changing or improving the process, practice and perception of curriculum design yet this requires a combination of elements working together. Furthermore, conducting pilots in six different HE institutions has shown how the same toolbox of activities and resources, with the same support and presented from the same theoretical context, can yield such different results. This insight in to the range of potential successes can be appreciated by reading the eight pilot reports.


There is often a great difference between the idealised process (that codified in guidance and formal organisation of staff) and the real process interactions that take place; a difference between management sponsored process and what individual staff do. It is in the practices and culture of the latter – the lived enacted process – that this project has particularly sought change. Implementing this can sometimes be hindered by the, often significant, autonomy institutions give to their academics or course development teams and cases of resistance do not appear uncommon. However, the project has also identified dozens of cases where staff have embraced a design approach and achieved real benefit from it. It has also found that the ‘felt’ responsibility for improving the quality of teaching and learning by a stakeholder sometimes exceeds (or can fall short) of that formally expected of a role.


The challenge of convincing staff that a design approach would be helpful can be hindered by the difficulty in demonstrating or ‘proving’ there is a need to change. In one of the external pilots, national student survey data was one driver for change. Elsewhere metrics may not so easily reveal a need to change. This would indicate that there is a need for more measures in respect to the quality of design process, product, skill, and efficiency and the suitability and effectiveness of the designed learning.


The project has provided insight into how interconnected the stages are in the design process. It has noted the problem of course teams moving too readily past the design in to the ‘embodiment’ phase of course creation and of designers evaluating tools in respect to how much the tool saves them time or effort rather than on the benefits to others in the process, most notably students. However, the FELS Pilot demonstrates how understanding the interconnections could make the process more efficient. In this they attempt to save resource in the production and create a better learning experience by investing slightly more in the earlier design phase.


Stakeholders differ in their understandings of the purpose and potential of curriculum design. So, whilst curriculum design has its roots in a learning design philosophy of needing to foreground the learner and the learner experience, for some, it the potential benefit of process improvement, cost savings or delivering against a strategic objective that holds attraction.


Tools or design activities that represent a minor step for staff are more likely to be accepted and used. This may be because they require little change of design practice/approach or the learning of new pedagogic knowledge. The Course Map is an example of such a tool. In part, it asks an academic to list what they already know, but it also helps to reveal gaps in the design and represents the course in a slightly different way. Yet the power of this, and other tools, is in the meaning understood by the designer in what is written rather than the words themselves. Tools that represent a greater step – even those that appear to offer or push more assertively for a paradigm shift – are less universally favoured although some practitioners can recognise their value. The open sharing of a course development on Cloudworks or a more comprehensive use of CompendiumLD to lie towards this end of the spectrum. In addition to the degree of change, the project has also observed that tools or design activities concerning working on high-level course descriptions may appeal to those designing curriculum more than working on the detail of designs.


There is a complex and nuanced relationship between course quality and the time expended in design. Providing even modest additional opportunities to reflect on or to discuss designs with others can lead to improvements in the design quality. Indeed, consistent feedback from the pilot workshops revealed participants highly valued the opportunity to take ‘time-out’ from other non-learning and teaching commitments and focus on, share perceptions of and discuss their design.


The open exchange of teaching and learning design experience remains limited to a small minority (between 5 and 10%) of staff although there is clear evidence of users being interested in reading others posts and observing the sharing of knowledge that takes place during events or other moments of higher co-presence. The notion of ‘critical mass’ may skew attention towards questions of size rather than quality of core contributors although undoubtedly the perception of a site or tool being big enough to matter will impact on the perceptions of users and also decisions on continuing funding.


Communicating the breath of the project ambition - of working concurrently with and the overlap between multiple strands of work has as times proved a challenge. The release-early approach can have impact staff perceptions both negatively (first impressions of a prototype tool can be difficult to overcome) and positively (individuals and pilots can be identified and our message gradually refined). Whilst there is much information available on our website and the Design Studio, quite quickly in conversations with staff it can become clear whether they have found the time or had the inclination to look at it.


The project has derived great benefit from being part of a twelve project national JISC programme and from gaining insight and experience of other institutional practice. The successes at more than one of the external pilots have undoubtedly strengthened the internal case for adopting a learning design approach as have the internal pilots provided resources and lessons that can be passed on to other institutions.


Project tools and resources use a variety of representational forms; from concept mapping to structured tables. Many of these are different to current methods of representing learning and curriculum designs. As such, in disrupting practice and accepted process, they have the capacity to offer new perspectives, to challenge, and to promote reflection. Whilst not necessarily conducive to making a process shorter, such disruption may help make it more efficient, effective and capable of delivering greater quality outcomes.


Looking Ahead.


Looking ahead, the tools and approaches developed by the project will continue to play a role in institutional curriculum design processes and practices. Several of the design tools and activities developed by the OULDI-JISC team will be included in the Open University’s Curriculum Business Models design box. This box will be used by faculties to help support the design of new modules. Pilots too have had an impact, for example, the Faculty of Education and Languages is exploring how to allow module teams more time for design, learning design has been incorporated into the teaching and learning strategy at Brunel University, and Library Services have a new facilitation tool to help support better integration of information literacy into modules. Cloudworks will continue to be supported by The Open University and CompendiumLD and CloudEngine will remain available for download. Furthermore, the OULDI-JISC project has recently secured additional funding from JISC for benefits realisation. The focus of this new work will be developing, delivering and evaluating a Curriculum Design MOOC (Massive Open Online Course) in autumn 2012. This will provide the opportunity to disseminate and promote tools, resources and design practices developed by the OULDI-JISC project and other JISC funded work.


Curriculum Design at the Open University.


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Undergraduate Admission What is the Open Curriculum?


What is the Open Curriculum?


Like many institutions dedicated to the liberal arts, Brown encourages its undergraduates to study broadly, to become self-reflective, to engage in community life and to rigorously develop their communication skills. Unlike other American colleges and universities, Brown has no required core curriculum or distribution requirements that students must complete in order to graduate. Students at Brown have unparalleled freedom to shape their own education and to make their college curricula a more thorough reflection of their own interests and aspirations.


Brown’s Open Curriculum is based on three principles. The first is that students ought to take an active role in their education by assuming responsibility for the direction of their learning. Secondly, an undergraduate education is seen as a process of individual and intellectual development, rather than simply a way to transmit a set body of information. Finally, the curriculum should encourage individuality, experimentation, and the integration and synthesis of different disciplines.


The only specific curricular requirements at Brown are that all students must successfully complete at least 30 courses in eight semesters, that every undergraduate must complete at least one concentration program (often called a “major” at other colleges), and that students must be able to demonstrate excellent skill in written English before they graduate.

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